PAWEŁ SENDROWSKI
Radca prawny, wspólnik zarządzający w Wielkopolskiej Grupie Prawniczej.
Radca prawny, wspólnik zarządzający w Wielkopolskiej Grupie Prawniczej. Specjalizuje się w kilku dziedzinach prawa: zamówienia publiczne (w tym zamówienia organizacji międzynarodowych), dyscyplina finansów publicznych, prawidłowe wydatkowanie środków z Unii Europejskiej, proces inwestycyjny, jak również wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju. Angażuje się w proces odbudowy Ukrainy przy wykorzystaniu środków pochodzących z organizacji międzynarodowych.
Z ramienia m.in.: Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Banku Gospodarstwa Krajowego, Narodowego Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarski Wodnej oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego prowadził kontrolę postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, finansowanych ze środków zewnętrznych.
Jest autorem komentarzy: „Zamówienia tego samego rodzaju. Prawidłowe szacowanie wartości zamówienia” oraz „Procedury wydatkowania środków unijnych w perspektywie finansowej na lata 2014-2020”. Jest również autorem wielu publikacji z zakresu: zagranicznych zamówień, zielonych oraz zrównoważonych zamówień oraz zasad udzielania zamówień o wartości poniżej 130.000,00 zł netto (m.in. dla Wolters Kluwer).
Prowadzi liczne szkolenie m.in. z zakresu: prawa zamówień publicznych, zamówień organizacji międzynarodowych, zrównoważonego rozwoju (w tym zakresie współpracuje z Ministerstwem Rozwoju i Technologii, Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, Wielkopolskim Funduszem Rozwoju oraz Wolters Kluwer).
Jest przewodniczącym Rady Rozwoju Obszaru Gospodarczego przy Słubicko – Kostrzyńskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.
Twórca portalu do obsługi postępowań o udzielenie zamówienia publicznego „Asystent Postępowania”.
Jakub Świerczyński
Radca prawny, kierownik działu procesowego, doradca restrukturyzacyjny (numer licencji 1058).
Radca prawny, doradca restrukturyzacyjny (numer licencji 1058), kierownik działu prawnego w kancelarii Wielkopolska Grupa Prawnicza Maźwa, Sendrowski i Wspólnicy Sp. k. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji, Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, a także studiów podyplomowych Podatki i Skarbowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Posiada bogate doświadczenie w obsłudze podmiotów z branży biotechnologicznej w zakresie przepisów o gospodarowaniu odpadami i zasad gospodarki obiegu zamkniętego. Doradza podmiotom z zakresu usług transportowych i logistycznych w kwestii wymagań środowiskowych i elektromobilności. Dla wiodącego dewelopera biznesowego brał udział jako audytor w procesie inwestycyjnym BTS dla inwestycji na terenie całej Polski ze szczególnym uwzględnieniem wymagań ochrony środowiska i zasad zrównoważonego rozwoju.
Na co dzień zajmuje się obsługą prawną przedsiębiorstw, jednostek samorządu terytorialnego jak i klientów indywidualnych. Przede wszystkim w kwestiach cywilnoprawnych, prawa ochrony środowiska, prawa pracy, prawa handlowego czy też upadłościowego i restrukturyzacyjnego.
Ewa Walkowiak
Radca prawny, Kierownik Działu Zamówień Publicznych i Wydatkowania Środków Unijnych w Wielkopolskiej Grupie Prawniczej Maźwa, Sendrowski i Wspólnicy sp. k.
Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w renomowanych kancelariach prawnych. Posiada doświadczenie w zakresie zagadnień związanych z zamówieniami publicznymi oraz w doradztwie prawnym wykonawcom, zamawiającym. Często reprezentuje uczestników rynku zamówień publicznych przed Krajową Izbą Odwoławczą.
Ma duże doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu zamówień publicznych zarówno dla wykonawców jak i zamawiających. Ponadto, prowadziła szkolenia dla Wolters Kluwer oraz PortaluZP.
Zajmuje się również tematyką zrównoważonego rozwoju oraz finansowania rozwiązań GOZ-owych.
Przeprowadza weryfikację postępowań o udzielenie zamówień publicznych na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej finansowanych ze środków zewnętrznych.
Jędrzej Lutomski
Radca prawny.
Radca prawny, członek działu prawnego Wielkopolskiej Grupy Prawniczej. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończył aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu.
Posiada doświadczenie zdobyte przy realizacji projektów inwestycyjnych z sektora odnawialnych źródeł energii, ze szczególnym uwzględnieniem inwestycji fotowoltaicznych. Świadczył wsparcie inwestorom od etapu due diligence terenów inwestycyjnych pod elektrownie fotowoltaiczne, realizacji robót budowlanych związanych z elektrownią, po postępowanie aukcyjne przed Prezesem Urzędu Regulacji Energetyki.
Na co dzień zajmuje się również doradztwem jak i reprezentowaniem klientów w postępowaniach sądowych związanych z inwestycjami realizowanymi w ramach prawa zamówień publicznych, oraz dofinansowań w ramach funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Autor publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych i zamówień organizacji międzynarodowych oraz prowadzący szkolenia z tego zakresu.
Karolina Kulińska
radca prawny. lider zespołu ds. unijnych
Absolwentka prawa europejskiego oraz prawa na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu i SWPS Uniwersytecie Humanistyczno-Społecznym. Interesuje się tematyką europejską, w szczególności środkami unijnymi w zamówieniach publicznych oraz kwalifikowalnością wydatków w ramach projektów współfinansowanych z UE. Aktualnie zajmuje się tematyką zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwach oraz finansowania rozwiązań GOZ-owych.
W kancelarii pracuje jako radca prawny zajmujący się w szczególności sprawami z zakresu prawa europejskiego, cywilnego, gospodarczego oraz administracyjnego, a także zamówieniami publicznymi. Pracowała nad obsługą projektów infrastrukturalnych, inwestycyjnych i badawczo-rozwojowych wprowadzających innowacje w przedsiębiorstwach, w tym innowacje środowiskowe i produktowe.
Uczestniczy w konferencjach naukowych dotyczących zamówień publicznych oraz była prelegentką konferencji pn. „Możliwości ekspansji na rynki zagraniczne, w tym w ramach wsparcia organizacji międzynarodowych dla Ukrainy” oraz „Realizacja projektów unijnych ze szczególnym uwzględnieniem perspektywy finansowej 2021-2027 – wyzwania, nowe instrumenty, praktyczne aspekty realizacji”. Jako ekspert prowadzi cyklicznie szkolenia dotyczące udzielania zamówień w oparciu o zasadę konkurencyjności, waloryzacji wynagrodzenia w zamówieniach unijnych oraz udziału wykonawców w zamówieniach organizacji międzynarodowych, w tym w szczególności NATO i ONZ.
Agata Miryn - Sienkiewicz
Założycielka firmy szkoleniowo-konsultacyjnej Next Good Thing
Założycielka firmy szkoleniowo-konsultacyjnej Next Good Thing w obszarze wdrażania strategii biznesowych oraz projektowych gospodarki obiegu zamkniętego ze szczególnym nastawieniem na innowacje. Prowadzę od kilku lat warsztaty strategiczno-kreatywne, procesy wypracowywania innowacji, procesy konsultingowe w obszarze wypracowania rozwiązań cyrkularnych i zielonej transformacji. Jestem certyfikowanym moderatorem Design Thinking. Ukończyłam zamknięty program Ellen MacArthur Foundation From Linear To Circular 2021. Inicjatorka i koordynatorka raportu "Odpady od nowa - jak radzimy sobie ze śmieciami i nieużywanymi rzeczami w naszych domach".
Z wieloletnim doświadczeniem w marketingu agencyjnym (Agencja K2). Pracowałam jako Marketing&Strategy Manager dla start-up'u z obszaru upcyklingu Deko Eko (dekoeko.com). Zostałam wyróżniona jako jedna z 10 Liderek Zrównoważonego Rozwoju przez Forbes Woman Polska 2022.
Z wykształcenia ekonomistka (Szkoła Główna Handlowa).
Bartosz Sierżęga
Prezes Ekowitryna sp. z o.o
mgr inż. Bartosz Sierżęga- Doktoryzuje się w dziedzinie gospodarki o obiegu zamkniętym, ukończył kierunek Inżynieria Środowiska. Karierę zaczynał od projektowania i realizacji systemów grzewczych i wentylacyjnych opartych na odnawialnych źródłach energii. Następnie współzałożył Grupę Ekopro gdzie swoje doświadczenie poszerzył o recykling, ekologistykę i funkcjonowanie modelu gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ).
Zajmuje się tworzeniem zrównoważonych strategii rozwoju firm (CSR i ESG), zapewniając im wdrożenie rozwiązań pod kątem gospodarowania odpadami i opakowaniami (ROP) oraz projektując rozwiązania ograniczające zapotrzebowanie energetyczne, wodne oraz zmniejszające emisję zanieczyszczeń oraz skracających łańcuchy dostaw.
Kompleksowo wdraża model GOZ w przedsiębiorstwach i redukuje ich ślad węglowy przybliżając organizacje do zrównoważonego rozwoju oraz przygotowując na realizację dzisiejszych obowiązków środowiskowych np. w obrębie BDO i KOBiZE oraz przyszłych wyzwań takich jak raportowanie ESG.
Prezes Ekowitryna sp. z o.o., Audytor wewnętrzny ISO 9001 oraz ISO 14001. Współzałożyciel Grupy EKOPRO sp. z o.o., Ekspert Czystszej Produkcji, Ekspert Climate Leadership
Daria Sierżęga
Specjalistka ds. ochrony środowiska.
Ukończyła bezpieczeństwo narodowe w specjalizacji zarządzenie kryzysowe w ochronie środowiska. Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze klientów indywidualnych oraz mikro i dużych firm w zakresie systemu BDO i KOBiZE. Jest Ekspertem Stowarzyszenia „Polski Ruch Czystszej Produkcji”.
Doświadczenie zdobyte podczas przeprowadzanych szkoleń, audytów wewnętrznych z powodzeniem wykorzystuje dziś pomagając firmom odnaleźć się w stale zmieniających się realiach ochrony środowiska.
KONRAD JAŚKOWIAK
Specjalista ds. rekrutacji oraz weryfikacji przedsiębiorstw i ich pracowników.
Kierownik działu sprzedaży i marketingu w kancelarii Wielkopolska Grupa Prawnicza, specjalista ds. rekrutacji oraz weryfikacji przedsiębiorstw i ich pracowników w projekcie „Przedsiębiorcy kompetentni w GOZ”. Ukończył Akademię Humanistyczno – Ekonomiczną w Łodzi ze specjalnością administracja publiczna i Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ze specjalnością stosunki międzynarodowe.
Jest także absolwentem studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu na kierunku zarządzanie kadrami. Praktykę menadżerską zawdzięcza pracy w firmach o zasięgu ogólnopolskim. Posiada długoletnie doświadczenie m.in. w branży reklamowej i wydawnictwie Wolters Kluwer sp. z o.o. W sprzedaży B2B i B2P aktywnie od 2004 roku.
W ramach działania 1.3 POWER, realizował takie projekty jak „Zagraniczne Zamówienia Publiczne w Twojej firmie”, „Zamówienia Publiczne w Twoje Firmie”, „Akademia Zamówień Publicznych”, „Otwórz się na Zamówienia Publiczne” i „Przepis na Rozwój – Zamówienia Publiczne dostępne dla wszystkich”. Projekty szkoleniowo - doradcze były skierowane do sektora MMŚP.
Współautor raportu dla Ministerstwa Rozwoju i Technologii: „Doświadczenia polskich firm w realizacji zamówień organizacji międzynarodowych – 25 PRZYPADKÓW SUKCESU!”. Swoją wiedzą dzieli się licznych spotkaniach i webinariach. Prywatnie miłośnik historii z okresu Rzeczpospolitej Obojga Narodów i Polskiej Marynarki Wojennej w latach 1918-1945.
MONIKA KAMOLA
Specjalista ds. rekrutacji oraz weryfikacji przedsiębiorstw i ich pracowników.
Kierownik działu projektowego w kancelarii Wielkopolska Grupa Prawnicza, specjalista ds. rekrutacji oraz weryfikacji przedsiębiorstw i ich pracowników w projekcie „Przedsiębiorcy kompetentni w GOZ”. Absolwentka europeistyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz finansów i rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Od roku 2012 zajmuje się realizacją projektów finansowanych ze środków unijnych. Z sukcesem zrealizowała kluczowe projekty kancelarii skierowane dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców, w ramach których udzielano przedsiębiorcom pomocy de minimis. W realizowanych projektach szkoleniowo - doradczych udało się objąć wsparciem ponad tysiąc firm i ich pracowników.
Zajmuje się również analizą wniosków o płatność w ramach współpracy z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej.
OLGA KAŹMIERCZAK
Specjalista ds. rekrutacji oraz weryfikacji przedsiębiorstw i ich pracowników.
Kierownik administracji w kancelarii Wielkopolska Grupa Prawnicza, specjalista ds. rekrutacji oraz weryfikacji przedsiębiorstw i ich pracowników w projekcie „Przedsiębiorcy kompetentni w GOZ” oraz koordynator projektu w Centrum Zamówień Publicznych.
Ukończyła studia magisterskie ze specjalizacją Socjologia - stosunki pracy w przedsiębiorstwie na Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu.
Zajmuje się obsługą projektów unijnych, obsługą klientów oraz sprawami księgowo-kadrowymi. Pracuje nad przygotowaniem dokumentacji projektowej, organizacją biura projektu oraz realizacją wszelkich działań w ramach projektu Cyfrowy Rynek zamówień publicznych dla obywateli i przedsiębiorców. Współautorka raportu dla Ministerstwa Rozwoju i Technologii: „Doświadczenia polskich firm w realizacji zamówień organizacji międzynarodowych – 25 PRZYPADKÓW SUKCESU!”.
RAFAŁ CEBULSKI
Doradca ds. sprzedaży.
Doradca ds. sprzedaży. Ukończył gospodarkę przestrzenną na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. W Wielkopolskiej Grupie Prawniczej pełni funkcję doradcy ds. sprzedaży.
Odpowiada za obsługę projektów oraz realizowanie kampanii marketingowych kancelarii. W ramach działania 1.3 POWER, realizował takie projekty jak „Zagraniczne Zamówienia Publiczne w Twojej firmie”, „Akademia Zamówień Publicznych”, „Otwórz się na Zamówienia Publiczne” i „Przepis na Rozwój – Zamówienia Publiczne dostępne dla wszystkich”.
Współautor raportu dla Ministerstwa Rozwoju i Technologii: „Doświadczenia polskich firm w realizacji zamówień organizacji międzynarodowych – 25 PRZYPADKÓW SUKCESU!”. Miłośnik kina, sportu i nowoczesnych technologii.
Pomożemy Ci w formalnościach związanych z uzyskaniem wsparcia szkoleniowo-doradczego!
Sprawdź, jakie to proste!